0

معرفی فیلم در جستجوی خوشبختی (The Pursuit of Happyness)

اگر به فیلمهای ژانر موفقیت و زندگی نامه ی افراد موفق علاقه مند هستید، مطمئنا یکی از فیلمهایی که توجه شما را جلب میکند و نگرش متفاوت تر و بهتری نسبت به زندگی این افراد به شما میدهد، فیلم در جستجوی خوشبختی یا ” The pursuit of happyness” است.

 

مشخصات فیلم در جستجوی خوشبختی:

اسم انگلیسی: The Pursuit of Happyness

اسم فارسی: در جستجوی خوشبختی/ به سوی خوشبختی

کارگردان: Gabriele Muccino

نویسنده: Steven Conrad

موضوع: درام، زندگی نامه

کشورمحل ساخت:  آمریکا

بازیگران:  Will Smith, Jaden Smith, Thandie Newton, Brian Howe,  Dan Castellaneta

سال اکران: 2006

زبان اصلی: انگلیسی

دوبله فارسی: دارد

جوایز فیلم در جستجوی خوشبختی :کسب نمره 0.8 از سایت IMBD، ویل اسمیت بازیگر نقش کریس گاردنر نامزد کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد.

کتاب: موجود است

 

 

در جستجوی خوشبختی در دو ساعت بخش کوتاهی از زندگی کریس گاردنر میلیاردر بزرگ آمریکایی را نشان میدهد و در پایان فیلم به سرنوشت اقای گاردنر اشاره میکند. یکی از ویژگی های خاص این فیلم؛ همزاد پنداری شدید بیننده با نقش اصلی کریس گاردنر با بازی درخشان ویل اسمیت است. در تمامی صحنه ها مخاطب درد، رنج، سختی تصمیم گرفتن و پیش رفتن زندگی کریس را لمس میکند، گاهی با کریس گریه میکند و گاهی برای اعتماد به نفس و پشتکارش پر از حس مثبت میشود، گاهی خود را با کریس مقایسه میکند و لحظاتی هست که به خاطر تصمیم درست و سخت کریس به شخصیت بزرگ و منحصر به فرد او غبطه میخورد.

دیالوگی از فیلم در جستجوی خوشبختی

گاردنر لحظات سختی را در این بخش از زندگی اش تجربه میکند؛ شکست های عاطفی، حرفه ای و اجتماعی و… اما تسلیم نمیشود و برای رسیدن به آنچه که در ذهن دارد گام برمیدارد. درک چنین شخصیتی برای افرادی که خواهان موفقیت هستند و گمان میکنند که کسانی که به موفقیت رسیده اند راه آسانی داشته اند و فقط آنها هستند که دارند لحظات سختی را تحمل میکنند بسیار مفید است. یکی دیگر از خصوصیات گاردنر چند بعدی بودن او است، در عین حال که استرس درآمد بیشتر و رسیدن به هدفش را دارد به خانواده و تربیت فرزند و ساختن لحظات خوب برای فرزندش و ارتباط با دیگران اهمیت میدهد.

خیلی ها مثل من و شما در زندگی شان سختی داشته اند ولی عکس العمل افرادی مثل کریس گاردنر بسیار متفاوت با انسانهای عادی است، این افراد به دنبال مقصر نیستند، آنها تنها روی خودشان تمرکز میکنند و خودشان را بازیگر نقش اصلی زندگی شان میدانند. مقصر دانستن دیگران، شرایط، کشور محل تولد و… کار راحتی است، شاید حتی اطرافیانتان به شما حق بدهند اما شخصیت های قوی به سادگی تسلیم نمیشوند و دست از اهدافشان نمیکشند.

جملاتی فوق العاده از فیلم در جستجوی خوشبختی

یکی از ارزشمندترین فیلم ها در ژانر موفقیت، در جستجوی خوشبختی است، فیلم نامه، بازیگران، کارگردان و همه چیز در این فیلم درجه یک است و صد در صد جز فیلم های تاثیرگذار در زندگی شما خواهد بود. این فیلم را به افرادی که خواهان موفقیت هستند، اهداف بزرگی در زندگی شان دارند، رویاپردازند و به دنبال چشم اندازهای فوق العاده ای در زندگی شان هستند، توصیه میکنیم.

نویسنده: ندا ویسی

مقالات مرتبط با فیلم در جستجوی خوشبختی:

نقد و تحلیل فیلم استیو جابز

معرفی فیلم دنگال؛ داستانی واقعی که انگیزه‌تان را ده برابر میکند

معرفی کتاب مردی به نام اوه؛ شاهکار فردریک بکمن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است